مجله اینترنتی

ساخت وبلاگ
خبرگزاری فارس: پلیس عراق در بغداد، پایتخت عراق حالت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی، به دنبال تلاش برخی از افراد شرکت کنننده برای ورود به منطقه سبز بغداد، پلیس عراق راه‌های ورودی بغداد را بست و بالاترین سطح وضعیت اضطراری اعلام کرد.

این اقدام پلیس عراق، از بیم نفوذ داعش و تروریست‌ها در شرایط متشنج فعلی صورت گرفته است.

پلیس برای متوقف کردن افراد، از گاز اشک آور استفاده و گلوله هوایی شلیک کرده است.

در درگیری پلیس عراق با شرکت کنندکان در تظاهرات امروز بغدا، 17 نفر زخمی شدند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 93 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:19

جام قهرمانی استقلال خوزستان در خانه عبداله ویسی نگهداری می شود! مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 102 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:19

خبرگزاری صدا و سیما: موشعه یعلون قرار است امروز در کنفرانسی خبری علت استعفای خود را تشریح کند.

به گزارش تلویزیونی المیادین در خبری فوری از استعفای موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد. یعلون در صفحه توئیتر خود اعلام کرد از وزارت دفاع (جنگ) و پارلمان اسرائیل (کنست) استعفا کرده است. وی قرار است امروز در کنفرانسی خبری علت استعفای خود را تشریح کند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 71 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:19

خبرگزاری ایسنا: داعش با انتشار تصاویری مدعی شده بود که با بمبی دست‌سازی که در یک قوطی فلزی آب‌معدنی جاسازی شده بود، این هواپیمای مسافربری را سرنگون کرده است.

به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر رسانه‌های اروپایی گزارش دادند، رئیس سازمان اطلاعات فرانسه حدود یک هفته پیش از وقوع این حادثه هشدار داده بود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اخیرا سخنگوی وزارت هواپیمایی مصر اعلام کرده که هواپیمای مسافربری پرواز MS804 که با 66 مسافر بر فراز دریای مدیترانه گم شد، به احتمال بسیار زیاد در دریا سقوط کرده است. هنوز علت سقوط این هواپیما رسما اعلام نشده اما هفت ماه بعد از آن رخ می دهد که یک هواپیمای مسافربری روسیه در اثر انفجار بمب بر فراز صحرای سینای مصر سقوط کرد.

داعش با انتشار تصاویری مدعی شده بود که با بمبی دست‌سازی که در یک قوطی فلزی آب‌معدنی جاسازی شده بود، این هواپیمای مسافربری را سرنگون کرده است.

پاتریک کالوار، رئیس سازمان اطلاعات داخلی فرانسه چند روز پیش در تاریخ 10 مه به کمیته دفاع ملی پارلمان کشورش گفته بود که داعش در حال برنامه‌ریزی برای شکل جدیدی از حملات تروریستی است.

پایگاه اینترنتی "لوکال" به نقل از کالوار گزارش داد،‌ ما با خطر روبرو شدن با شکل جدیدی از حملات روبرو هستیم. در این کمپین تروریستی برنامه این است که بمب ها در مکان‌هایی که جمعیت زیادی در آنها جمع می شوند گذاشته شوند و با چند برابر کردن این نوع حملات قرار است یک فضای رعب انگیز ایجاد شود.

وی اشاره ای به حوادث مربوط به سرنگون شدن هواپیماهای مسافربری نکرده اما گفت که به اعتقاد وی فرانسه کشوری است که با بیشترین تهدید از سوی داعش مواجه است. کالوار همچنین هشدار داده بود که القاعده همچنان تهدیدآمیز بوده و تمام تلاشش را می کند تا وجهه خود را به عنوان یک بازیگر مهم به ویژه در مغرب و شبه جزیره عرب بازیابی کند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 108 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:13

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، از ترافیک نیمه سنگین در محور کرج-چالوس خبر داد.

نادر رحمانی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در جاده کرج - چالوس (از میدان امیرکبیر تا تونل شماره ۵)، شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم اما در محورهای سایر استان‌ها ترافیک روان است.

وی تاکید کرد: برابر گزارش های دریافتی در استان های مازندران (اکثر محورها) و گیلان (محور رشت - قزوین) بارش باران اعلام شده است.

سرهنگ رحمانی همچنین اضافه کرد: وضعیت جوی سایر محورها نیز آرام گزارش شده است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 99 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:13

خبرآنلاین:‌ روز شنبه مدارس سراسر کشور دایر می باشد.

در پی شایعاتی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز شنبه با توجه به اینکه هیچگونه اطلاعیه‌ی رسمی از سوی آموزش و پرورش صادر نشده است، تمامی مدارس در روز شنبه برقرار می باشد

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 102 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:13

خبرگزاری میزان: مرد 60 ساله بعد از اینکه با خواهرش درگیر شد او را به قتل رساند و بعد از گذشت 18 ساعت موضوع را بهدپلیس اطلاع داد.

ساعت 21 چهارشنبه شب فردی در تماس با ماموران پلیس مدعی شد خواهرش را به قتل رسانده است. دقایقی بعد ماموران کلانتری 134 شهرک غرب به خانه مورد نظر در خیابان سرو شرقی رفته و با جسد غرق خون زن میانسالی روبرو شدند.

با اعلام موضوع به بازپرس جنایی بلافاصله تیم جنایی در محل جنایت که ساختمانی سه طبقه بود حاضر شده و با جسد زن میانسال در راهرو طبقه دوم روبرو شدند.

پزشک جنایی با معاینه جسد علت مرگ زن میانسال را ضربه به سر و زمان قتل را بیش از 16 ساعت قبل اعلام کرد.

در ادامه مرد 60 ساله که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود خود را برادر مقتول معرفی و در بازجویی های اولیه مدعی شد بعد از مرگ پدر و مادرم به همراه خواهرم در این ساختمان زندگی می کردیم. یکی از برادرانم در آمریکا است و از خواهر دیگرم خبر ندارم. در یکسال گذشته و با مرگ مادرمان با خواهرم فاطمه مشکل داشتم و هیچ رفت و آمدی نداشتیم. او برای بردن آبروی من نامه ای را روی تابلو ساختمان زده و در آن از من خواسته بود شارژ ساختمان را بدهم. او دنبال بردن آبروی من بود.

متهم به قتل ادامه داد:روز گذشته به علت بیماری به بیمازستان رفتم و ساعت دو صبح به خانه آمدم.وقتی قصد داشتم به آپارتمانم بروم فاطمه با آجر سد راهم شد و ادعا کرد من به دنبال خوش گذرانی هستم و به همین خاطر شب دیر به خانه آمده ام. با هم درگیر شدیم و او ضربه ای به دست من زد.

مرد 60 ساله اضافه کرد:عصبانی بودم به همین خاطر او را محکم به زمین زدم و به آپارتمانم رفتم. ساعت 3 عصر وقتی از خواب بیدار شدم خواهرم را بی جان روی راه پله ها دیدم. نمی دانستم چه کنم. سرانجام بعد 6 ساعت تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم.

با اعترافات قاتل 60 ساله به خواهرکشی او با دستور محسن مدیر روستا بازپرس ویژه قتل تهران برای تحقیقات بیشتر بازداشت شد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 88 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:05

خبرگزاری تسنیم: لوئیز سوارز که این فصل با زدن 40 گل در لالیگا به دوران چند ساله رد و بدل شدن عنوان آقای گل لیگ دسته اول اسپانیا (پیچیچی) میان لیونل مسی و کریستیانو رونالدو پایان داد، می‌گوید هرگز تصور نمی‌کرده است که جای مسی را به‌عنوان مهاجم نوک بارسلونا بگیرد.

سوارز به شبکه BeIn Sport گفت: هرگز تصور نمی‌کردم که مهاجم نوک بارسلونا شوم، چون لیونل مسی در این پست بود. روزی که می‌خواستم به بارسا بیایم، از خودم پرسیدم، چه پستی را قرار است به من بدهند؟ ما خیلی خوب با هم هماهنگ شدیم و رابطه‌مان نه تنها در زمین بازی بلکه در خارج از آن هم با یکدیگر خوب است. گاهی اوقات درکش سخت است، چون یک مهاجم همیشه زمانی که ستاره اصلی تیمش نباشد ناراحت است، اما اینجا در بارسلونا چنین شرایطی وجود ندارد.

سوارز ادامه داد: اینجا مسئله حسادت بازیکنان نسبت به یکدیگر وجود ندارد و همه با هم دوست هستند. ما به یکدیگر کمک و راهنمایی می‌کنیم و وقتی که برای یکی از ما اتفاق خوبی رخ می‌دهد همه اعضای تیم خوشحال می‌شوند. برای من اینکه به فرزندانم بگویم که روزی در کنار بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بازی کرده‌ام، یک امتیاز و مایه افتخار است.

مهاجم اروگوئه‌ای بارسا سپس به جنجالی‌‌ترین اتفاق دوران بازیگری‌اش، گاز گرفتن شانه جورجو کیه‌لینی، مدافع ملی ایتالیا در جام جهانی 2014 برزیل اشاره کرد، اتفاقی که او را برای چهار ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کرد.

وی گفت: آن اتفاق برای من واقعاً دردناک بود به‌خصوص زمانی که فهمیدم چه کار اشتباهی انجام داده‌اند. چیزی که بیشتر از همه مرا آزار داد، نحوه برخورد مردم بود. محرومیتی هم که برایم در نظر گرفته شد واقعاً سخت بود، اما من مجبور بودم آن را قبول کنم. بعد از آن از خودم به‌خاطر واکنشی که نشان دادم راضی بودم به‌خصوص که فکر نمی‌کنم هر کسی بتواند آن واکنشی را که من به این اتفاق نشان دادم، داشته باشد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 71 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:05

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون وزیر دفاع آمریکا، روسیه را به رخ کشیدن سلاح هسته ای و انتقام گیری متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، باب ورک، معاون وزیر دفاع آمریکا، روسیه به "رخ کشیدن سلاح هسته ای" و انتقام گیری متهم کرد.

وی اظهار داشت مسکو با "مانورهای خطرناک و غیر حرفه ای" نیروی هوایی خود، بی خردانه رفتار می کند.

معاون وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس دفاعی نروژ و آمریکا گفت:" ما حتی هنگام مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی باید همچنین نسبت به چالش ها در شرق و روسیه واکنش فعال نشان دهیم."

روز 29 آوریل جنگنده روسی سوخو 27 به هواپیمای نظامی آمریکایی RC-135 نزدیک شد که در حال پرواز شناسایی در حریم هوایی بین المللی بر فراز بالتیک بود. سوخو ابتدا به فاصله 30 متری از RC-135 رسید و سپس در برابر آن حرکت آکروباتیک موسوم به "بشکه" را انجام داد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 98 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:05

خبرگزاری ایسنا: پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی آخرین آمار و اطلاعات فروش فیلم‌های در حال اکران را اعلام کردند که در این میان با ادامه‌ی استقبال تماشاگران از فیلم‌ها، دو فیلم دیگر در آستانه‌ی ورود به باشگاه میلیاردی‌ها قرار گرفته‌اند.

مدیر پخش فیلمیران از فروش 960 میلیونی «رسوایی2» بعد از 15 روز خبر داد.

به گفته‌ی امیر قطبی، آخرین ساخته‌ی مسعود ده‌نمکی تا شب گذشته (پنجشنبه 30 اردیبهشت) در 27 سالن تهران 760 میلیون فروش داشته و در شهرستان‌ها نیز بعد از یک هفته نمایش در 25 سالن، 200 میلیون تومان فروخته است که با پیش‌بینی فروش امشب (جمعه 30 اردیبهشت)، از مرز یک میلیارد تومان خواهد گذشت.

اتفاقات «رسوایی2» چند سال بعد از قصه‌ی «رسوایی» در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می‌دهد.

اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف، رامین راستاد و اسماعیل خلج از جمله بازیگران این فیلمند.

به گفته‌ی قطبی «یک دزدی عاشقانه» به کارگردانی امیرشهاب رضویان نیز که از 15 اردیبهشت به سینماها آمده، تاکنون در 25 سینمای تهران 385 میلیون و در 10 سینمای شهرهای دیگر (بعد از پنج روز نمایش) 25 میلیون فروخته است و در مجموع فروشی بالغ بر 410 میلیون تومان دارد.

در خلاصه‌ی داستان این فیلم کمدی که مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان، لادن مستوفی و امیرحسین رستمی از بازیگران اصلی آن‌ هستند آمده: «دو دزد پیر کهنه‌کار، پس از سال‌ها از زندان آزاد می‌شوند. به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی به سراغ زنی که همدستشان بوده می‌روند، اما زن پول‌ها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی‌رغم میلشان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند، در حالی که شرایط در سال‌هایی که ایشان در زندان بوده‌اند، تغییر کرده و ابزارهای الکترونیک مانع موفقیت ایشان می‌شود...»

«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی نیز تاکنون هشت میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشته است.

مدیر پخش فیلمیران فروش این فیلم را در تهران پس از 64 روز نمایش پنج میلیارد و 900 میلیون و در شهرهای دیگر دو میلیارد و 400 میلیون عنوان کرد و گفت اولین ساخته‌ی این کارگردان جوان با بازی پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده، پیمان معادی و...، در 25 سینمای تهران و 40 سینمای سایر شهرها در حال نمایش است.

«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا هم دیگر فیلمی است که توسط فیلمیران از نوروز در چرخه‌ی اکران قرار گرفته و تا شب گذشته، بالغ بر شش میلیارد و 620 میلیون تومان فروش داشته است. به گفته‌ی قطبی، این فیلم پس از 64 روز نمایش، همچنان در 15 سینمای تهران و 35 سینمای دیگر در کشور درحال اکران است.

«خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید که از هشتم اردیبهشت‌ماه در چرخه‌ی اکران قرار گرفته، تا شب گذشته، 355 میلیون تومان فروش داشته است.

به گفته‌ی سعید خانی (مدیر پخش نسیم صبا)، این فیلم که در حال حاضر در 13 سینمای تهران و 10 سینمای شهرهای دیگر در حال نمایش است، در تهران 305 میلیون فروخته و در سایر شهرها (بعد از دو هفته) به فروش 50 میلیون تومانی رسیده است.

در خلاصه‌ی داستان این فیلم آمده: «مرجان، موسی، آتوسا، استوارت، شیلا، احسان، بهزاد، شیرین و دکتر طاهری همگی مسافران قطار تهران استانبول هستند» و باران کوثری، امیر جدیدی، بهار نوحیان، حسام شجاعی، آزاده میرزایی، فریبا آهنگ، اشکان مهری و محمدرضا فروتن همراه با استوارت دنیسون، بازیگران این فیلمند.

«خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی نیز فروش خود را به یک میلیارد و 510 میلیون تومان رسانده است.

خانی که پخش آخرین ساخته‌ی سیدی را نیز بر عهده دارد گفت: این فیلم که از نوروز با سالن‌هایی اندک در برنامه‌ی اکران سینماهاست، در تهران یک میلیارد و 200 میلیون فروش داشته و در شهرهای دیگر 310 میلیون و در حال حاضر در هفت سینمای تهران و 14 سینمای شهرستان‌های دیگر در حال اکران است.

«مرگ ماهی» به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی نیز بعد از 15 روز نمایش در تهران 310 میلیون تومان فروش داشته است.

حبیب اسماعیلی (مدیر پخش رسانه‌ی فیلمسازان) به خبرنگار ایسنا گفت: این فیلم که از 15 اردیبهشت در حال اکران است تا کنون تنها در 15 سینمای تهران به نمایش در آمده و اکران شهرستان‌های آن هوز آغاز نشده است.

نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، پانته‌آ بهرام، ریما رامین‌فر و بابک کریمی، از جمله بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

«کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، دیگر فیلمی است که پخش آن برعهده‌ی رسانه‌ی فیلمسازان بوده و به گفته‌ی اسماعیلی، تا کنون در تهران 640 و در شهرستان‌ها 70 میلیون تومان فروخته و با مجموع فروش 710 میلیونی در هفت سینمای شهرستان و هشت سینمای تهران در حال نمایش است.

حبیب اسماعیلی مجموع فروش «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی را نیز 15 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این فیلم در حال حاضر در 40 سینمای شهرستانها اکران شده و در تهران نیز تنها در چند سالن حمایتی نمایش داده می‌شود.

«اژدها وارد می‌شود» که از هشتم اردیبهشت در حال اکران است، تا شب گذشته 960 میلیون تومان فروخته و در مرز میلیاردی شدن قرار دارد.

به گفته‌ی مهدی صباغ‌زاده (مدیر پخش نیمروز فیلم)، این فیلم در 20 سالن تهران و 9 سالن دیگر در چند شهرستان در حال نمایش است.

«50 کیلو آلبالو» نیز فروش خود را به 12 میلیارد و 560 میلیون تومان رساند.

به گفته‌ی مختاری (مدیر پخش هدایت فیلم)، این فیلم کمدی هفت میلیارد و 180 میلیون در تهران و پنج میلیارد و 380 میلیون تومان در سایر شهرها فروش داشته و در حال حاضر 25 سینمای تهران و 84 سینمای شهرستان‌های دیگر این فیلم را نمایش می‌دهند.

مختاری با بیان اینکه «50 کیلو آلبالو» از چهارشنبه وارد هفته‌ی دهم نمایش خود شده است، ادامه‌ی اکران آن در هفته‌ی آینده در تهران را منوط به نظر شورای صنفی نمایش دانست.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 96 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:55

آلن ویدالی، وزیر حمل و نقل فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد، تدابیر امنیتی در تمام فرودگاه‌های این کشور در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مصر بر فراز دریای مدیترانه به بالاترین سطح خود رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: آلن ویدالی، وزیر حمل و نقل فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد، تدابیر امنیتی در تمام فرودگاه‌های این کشور در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مصر بر فراز دریای مدیترانه به بالاترین سطح خود رسیده است.

این اظهارات یک روز پس از سقوط یک هواپیمای مسافربری مصری متعلق به هواپیمایی این کشور با 66 سرنشین در دریای مدیترانه مطرح شده اند. این هواپیما از فرودگاه شارل دوگل پاریس عازم قاهره بوده است.

ویدالی در مصاحبه‌ای با رادیو فرانس-اینفو گفت: بازرسی‌های امنیتی اروپایی و بین‌المللی حاکی از آن است که فرانسه از نظر ایمنی در بالاترین مرحله است.

ویدالی گفت که بازرسی‌ها در فرودگاه های پاریس سبب شده‌اند که نه فقط در هنگام سوءظن بلکه حتی در صورت هر گونه نگرانی نیز جلوی دسترسی‌ها به اماکن حساس داخل فرودگاه گرفته شود.

تدابیر امنیتی در فرانسه در پی حملات تروریستی ماه نوامبر 2015 در این کشور به شدت افزایش یافته است. در روز پنج شنبه نیز پارلمان فرانسه با تمدید حالت فوق‌العاده در این کشور تا 26 ژوییه موافقت کرد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 86 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:55

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک روان در جاده‌های کشور خبر داد.

نادر رحمانی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در جاده کرج چالوس و از ابتدای محور، شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم اما در محورهای سایر استان‌ها ترافیک روان است.

وی همچنین اضافه کرد: در محورهای استان‌های گیلان و مازندران نیز شاهد بارش‌های پراکنده هستیم. وضعیت جوی سایر محورها نیز طبیعی گزارش شده است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 67 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:55

خبرگزاری ایسنا: مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران معتقد است طرح کاهش نرخ سود بانکی و رسیدن آن به 15 درصد در شرایطی می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد که نرخ اعطای تسهیلات نیز به همان نسبت کاهش یابد تا بانک‌ها بتوانند در شرایطی قرار بگیرند که جوابگوی واحدهای تولیدی باشند.

مهدی رییس‌زاده گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم معمولا از نظر سیستم بانکی باید بین نرخ تورم و نرخ سودی که به سپرده ها تعلق می گیرد و همین طور نرخ سود تسهیلات تناسب وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این تناسب با کاهشی که در نرخ تورم ایجاد شده است و نرخ حدود 12 درصد برای آن اعلام می شود، فاصله زیادی با نرخ سود بانکی دارد. اما به دلیل اینکه بازار پول و سرمایه ما در شرایط طبیعی نیست، تصمیمات اقتصادی نباید حالت شوک داشته باشد، چراکه ممکن است تبعات زیان آوری به همراه آورد که اصل هدف را از بین ببرد.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران افزود: این تصمیم گرفته شد که به شکل تدریجی نرخ سود بانکی روند کاهشی پیدا کند؛ موضوعی که از سوی بانک مرکزی هم اعلام شد. برای همین در مرحله اول نرخ عقود مبادله ای و مشارکتی دو درصد کاهش پیدا کرد و نرخ سود سپرده ها هم در این روند کاهشی باید چیزی در حدود سه درصد بیش از نرخ تورم باشد.

رییس زاده با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی به توافق کل بانک های دولتی و خصوصی نیاز دارد، گفت: بانک های ما به دو نوع دولتی و بانک های خصوصی تقسیم می شوند. بانک های دولتی یک شورای هماهنگی دارند که در راس‌شان بانک ملی است و بانک های خصوصی دارای یک کانون هستند که در راس این کانون بانک پارسیان است. این بانک ها مدتی پیش توافقات را برای کاهش نرخ سود انجام داده اند.

وی تصریح کرد: اکنون با وجود اینکه مدتی از این موضوع گذشته اما این قضیه به شدت مطرح است که تا زمانی که سود 20 یا 22 درصد با ترفندهایی به صاحبان سپرده داده می شود انگیزه ای برای قبول ریسک، کار آفرینی و یا سرمایه گذاری در صنعت آن هم در شرایط رکود فعلی که سود کمتری دارد، وجود نخواهد داشت و در این شرایط هر فردی که صاحب پول باشد ترجیح می دهد به جای آنکه در صنعت و کار آفرینی سرمایه گذاری کند پولش را به بانک ها ببرد و از سود سپرده معاف از مالیات بهره ببرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به الزامات و برخی نتایج کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد اشاره کرد و گفت: شنیده ها حاکی از آن است که توافقاتی برای کاهش نرخ سود سپرده ها تا 15 درصد انجام شده است. این اقدام در صورتی نتایج مثبت خواهد داشت که در کنار آن نرخ اعطای تسهیلات بانکی نیز به همان تناسب کاهش پیداکند، یعنی در شرایطی که قرار باشد نرخ سود سپرده 15 درصد باشد نرخ سود تسهیلات نباید بیشتر از 17 - 18 درصد باشد.

رییس زاده در بخش دیگری از صحبت هایش به اعطای تسهیلات آسان اشاره کرد و ادامه داد: این روزها موضوعی تحت عنوان تسهیلات آسان مطرح است که بانک مرکزی هم بر اساس مصوبات هیات وزیران نسبت به اجرای آن اقدام کرد که طبق آن خارج مباحث مربوط به چک های برگشتی و بدهی های معوق به صنایع کوچک و متوسط تا سقف یک یا دو میلیارد تومان اعطای تسهیلات انجام شود و در کنارش هم دولت پنج درصد از این نرخ سود را به بخش تولید یارانه بدهد.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی افزود: یعنی نرخ عقود مبادله ای و مشارکتی که 20 - 22 درصد است به 15 - 17 درصد کاهش یابد اما این اتفاق رخ نداد، چراکه بانک ها به دلیل محدودیت منابع و مطالبات معوق‌شان که به سقف 15 تا 20 درصد رسیده است، قادر به جوابگو بودن نیاز متقاضیان نیستند.

وی تصریح کرد: بنابراین تا زمانی که نرخ های اعطای تسهیلات به خصوص برای صادرات دو رقمی باشد مشکلات در این زمینه وجود خواهد داشت. در این راستا اگر قرار است نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند باید نرخ سود اعطای تسهیلات نیز کاهش یابد تا بانک ها بتوانند در شرایطی قرار گیرند که جوابگوی واحدهای تولیدی باشند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 101 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:03

خبرگزاری فارس: سرپرست باشگاه استقلال گفت:چندی پیش از من خواستند که به ژیمناستیک کمک کنم و من هم گفتم هر کمکی باشد انجام می‌دهم اما شرایط استقلال به شکلی است که دوست دارم در این باشگاه بمانم.

بهرام افشارزاده در خصوص شایعاتی که پیرامون نقل‌وانتقالات این باشگاه مطرح شده و همچنین اظهارنظر سجادی مبنی بر رفتنش به فدراسیون ژیمناستیک و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

* تیم آماده برگزاری جام حذفی است

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: خوشبختانه اعضای تیم درحال تمرین هستند و برای فینال جام حذفی آماده می‌شوند، طی دو روز گذشته از تیم و شرایطش سوالاتی را پرسیدم و جلسه‌ای را با مظلومی برگزار کردم تا از اوضاع‌واحوال تیم باخبر باشم.

*هیچ بازیکنی در استقلال کوتاهی نکرده است

افشارزاده در پاسخ به این سوال که چقدر به قهرمانی تیمش امیدوار است، گفت: فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. هر مدیری آرزو دارد که تیمش برنده شود. استقلال تا امروز خوب کار کرده و هیچ بازیکنی در تیم من کوتاهی نکرده است. جا دارد از تک‌تک بازیکنان و کادر فنی تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم آنها بتوانند از کیان استقلال دفاع کنند.

*امسال خیلی کار کردم ولی به چشم نیامد

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص شایعات مطرح‌شده پیرامون مذاکره با بازیکنان، گفت: من در این بخش از رسانه‌ها گله دارم، دوستان تصور می‌کنند هر شخصی که خودش تمایل دارد به استقلال بیاید، جذب تیم شده یا ما با آنها مذاکره کردیم. ما تا تاریخ نهم فرصت داریم که جام حذفی را پشت سر بگذاریم. مطرح کردن اسامی از طرف رسانه‌ها اصلا درست نیست و من همه هدفم این است که استقلال در فینال با خیالی آسوده به میدان برود. به همین شب‌های مقدس قسم که من و مسئولان باشگاه با هیچ بازیکنی مذاکره‌ نکرده‌ایم، چون در شخصیت من نیست که بخواهم دروغی بگویم یا حرفی بزنم که شرایط تیمم را به هم بریزم. من با منطق جلو می‌روم و از خود رسانه‌ها می‌خواهم که به ما در این مسئله کمک کنند، نه‌اینکه هر بحثی می‌شود بگویند استقلال با فلان بازیکن مذاکره کرده است. امسال خیلی تلاش کردم و کارهای بزرگ زیاد انجام دادم، اما به چشم نیامد. همین بحث بدهی‌های قبلی و پرداخت حقوق بازیکنان را می‌خواهم طی هفته‌های آینده در قالب یک بولتن تنظیم کنم تا همه بدانند چه کارهایی صورت گرفته است.

* از من گذشته که آسمان و ریسمان بیافم!

افشارزاده در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: من نمی‌توانم بگویم مدیر موفقی بودم یا نه و فقط به این فکر کردم که مسئولیتی که دارم به‌نحو احسن انجام شود. روز گذشته جلسه‌ای دو ساعته با اردشیر لاروبی پیشکسوت استقلال داشتم و اتفاقاً او نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد که برایم جالب بود. خودتان می‌دانید من از  مصاحبه کردن و در رسانه‌ها بودن، فراری‌ام. خود رسانه‌ها می‌دانند و می‌فهمند که من چه کارهایی می‌کنم. زمانی که در کمیته ملی المپیک بودم، همه چیز مشخص بود و تمام کارها روتین پیش می‌رفت، ولی در اینجا شرایط سخت‌تر است، خیلی از مسائل باعث می‌شود که تیم به چالش برود، اما من انسانی نیستم که صحبت چالشی کنم و از من گذشته که آسمان و ریسمان را به هم ببافم.

حاضر نیستم بد هیچ کس را بگویم، همان‌طور که دوست ندارم کسی بد من را بگوید. گله هم دارم، هیچ دوستی با من تماس نگرفت که بگوید آقای افشارزاده فلان‌جای کار شما اشتباه است. من یک عمر به منافع ملی فکر کردم و با همه چه پرسپولیسی و چه استقلالی ارتباط عاطفی برقرار کردم. اکثر اطرافیانم را می‌شناسم و می‌دانم که چه کسی با چه کسی رفت‌وآمد دارد و چه کسی با شخص دیگر زاویه پیدا کرده است. اینها را در دل نگه می‌دارم، ولی به رو نمی‌آورم، چون اصول مدیریت من است. من از 27 بهمن سال 57 همه این مسائل را دیده‌ام و این من نیستم که باید همه چیز را بگویم، بلکه رسانه‌ها هستند که باید عملکرد افشارزاده را منتشر کنند.

چندی پیش با ناظمی و والی‌زاده جلسه داشتم و یادم می‌آید زمانی با آقای والی‌زاده مصاحبه می‌کردم که او شخص مورد اطمینان من بود، ولی حالا جوان‌هایی آمده‌اند که دوست دارند همه چیز را برهم بزنند. من دوست دارم رسانه‌ای‌ها مثل بهمنش، اسگویی، والی‌زاده و مرحوم لطیف باشند و به ورزش مملکت کمک کنند. اینکه من بگویم مثلا در نشست هیأت مدیره چه اتفاقی افتاد، آیا کمکی به ورزش می‌شود.

* به رسانه‌ها حق می‌دهم از من انتظار داشته باشند

به رسانه‌ها حق می‌دهم که از من انتظار داشته باشند، چون آنها استقلال را رصد می‌کنند. می‌دانم رسانه‌ها توقعی که از منِ افشارزاده دارند، از خیلی‌های دیگر ندارند، چون من با قلبم با رسانه‌ها پیش رفتم، قبول دارم که باید فکر جدیدی داشته باشم و با تفکر روز جلو بروم تا بتوانم در کنار رسانه‌ها باشم، نه مقابل آنها.

*می‌خواهم در استقلال بمانم

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص یادداشتی که روز گذشته روی سایت باشگاه استقلال نوشته و اعلام کرده قصد دارد در استقلال بماند، گفت: چندی پیش از من نظری خواستند و من هم گفتم اگر کمکی از دستم بربیاید، انجام می‌دهم، اما الان به جایی رسیدیم که می‌خواهم بمانم و وظیفه خودم را انجام بدهم. ژیمناستیک رشته‌ای است که قبلاً هم رئیسش بودم و هم دبیرش. تمام روسای قبلی را می‌شناسم، ولی شرایط استقلال به‌گونه‌ای است که وظایف سنگین‌تر است. من هواداران استقلال را در کوچه و خیابان می‌بینم و با دانشجویان مختلف ارتباط دارم. آنها هم علاقه‌هایی دارند و دوست دارند استقلال موفق شود و من هم به این علاقه‌ها احترام می‌گذارم و می‌خواهم در استقلال بمانم.

افشارزاده در پاسخ به این سوال که اگر وزارت ورزش از شما بخواهد که در استقلال نباشید، چه واکنشی خواهید داشت؟ گفت: من دوست دارم در استقلال بمانم و به این مجموعه کمک کنم.

*با حسینی، خلعتبری و حسینی مذاکره نکرده‌ایم

وی در خصوص اینکه این روزها اسامی زیادی مطرح می‌شود که در آستانه پیوستن به استقلال هستند، مثل خلعتبری، حسینی،‌ غفوری و... پاسخ داد: ممکن است ما کسی را در مراسمی ببینیم و سلام و علیک کنیم، اما دلیل نمی‌شود آن شخص می‌خواهد به استقلال بیاید، این گمانه‌زنی‌ها شگرد رسانه‌ها است و به خدای احد و واحد قسم که من تا امروز نه کمیته‌ای مشخص کرده‌ام و نه با بازیکنی مذاکره کرده‌ام. همه هدفم این است که در این 9 روز از پرویز مظلومی حمایت کنم و همه خلاء‌ها را پر کنم، شاید بخواهم بعداً لیستی از مربیان بگیرم، اما تا امروز با هیچ بازیکنی صحبت نکرده‌ام، شاید برایتان جالب باشد که برای من فایل صوتی آوردند که از طرف استقلال با بازیکن صحبت شده، اما با تمام احترامی که برای همه دوستان به خصوص برای آقایان خلعتبری، حسینی، غفوری و.... قائل هستم، اما هیچ حرفی با بازیکنی نزده‌ام.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 77 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:03

خبرگزاری فارس: هافبک جوان پرسپولیس گفت: طبیعی است که پرسپولیس به دنبال جذب بازیکن باشد و قطعا کادر فنی هم دنبال بهترین هاست و من هم از رقابت ترسی ندارم.

احمد نوراللهی در خصوص عدم قهرمانی تیمش در لیگ برتر پانزدهم گفت: همه تلاشمان را به کار بستیم تا جام را به هواداران و روح هادی عزیز هدیه بدهیم ولی متاسفانه در گل شماری کم آوردیم و شرمنده شدیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا بعد از درخشش در دربی نیمکت نشین شد و دلیل این موضوع از نظر او چه بوده ادامه داد: من وظیفه دارم خوب تمرین کنم و سرمربی هم حق دارد به صلاحدید نگاه فنی خودش ترکیب را انتخاب کند. من به نظر و انتخاب برانکو احترام می‌گذارم و با دیدگاه حرفه ای به آن نگاه می‌کنم. این موضوع به نظرل برانکو بر می‌گردد و من به این تصمیم سرمربی‌ام احترام می‌گذارم.

نوراللهی پیرامون وضعیت فصل بعد و قراردادش تصریح کرد: یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و با توجه به اینکه دانشجو هستم مشکلی برای همراهی پرسپولیس ندارم.

در فهرست احتمالی خرید پرسپولیس نام برخی هافبک های هم پست نوراللهی دیده می‌شود. این بازیکن در این‌باره اظهار داشت: این هم به انتخاب کادر فنی بر می‌گردد و من نمی توانم اظهار نظر کنم. قطعا کادر فنی دنبال بهترین هاست و من هم از رقابت ترسی ندارم.

نوراللهی درباره رفتن دوست صمیمی اش مهدی طارمی به کشورهای خارجی و اینکه این بازیکن دیگر در پرسپولیس حضور نخواهد داشت تصریح کرد: مهدی فصل خیلی خوبی را پشت سرگذاشت و طبیعی است که با پیشنهادات خوبی هم مواجه شود. به هر حال خود او بهتر می داند چه تصمیمی بگیرد و من نمی‌توانم در این باره نظری بدهم. او پرسپولیس را دوست دارد. اواخر فصل قبل یک شب نماینده باشگاه القادسیه کویت به منزل مهدی آمد تا کار انتقال وی به آن تیم را نهایی کند اما او به عشق پرسپولیس ماند و این فصل خیلی خوب هم کار کرد. امیدوارم هر تصمیمی که می‌گیرد موفق باشد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 66 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:03

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:‌ کمتر از یک هفته دیگر تا تعیین تکلیف هیئت‌رئیسه دوره اول مجلس خبرگان رهبری؛ گمانه‌زنی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است.

 کمتر از یک هفته دیگر تا تعیین تکلیف هیئت‌رئیسه دوره اول مجلس خبرگان رهبری پنجم باقی مانده است. حال گمانه زنی ها درباره اینکه چه کسی رئیس می شود بالا گرفته؛ این مسئله باتوجه به راه نیافتن آیت الله محمد یزدی رئیس کنونی خبرگان به مجلس خبرگان آینده، داغ تر و حساس تر نیز شده است.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرده که فعلا قصد کاندیداتوری برای ریاست خبرگان را ندارد. با این وجود نمی‌شود او را از معادله ریاست خبرگان کنار گذاشت. در کنار آیت الله هاشمی، چهره‌هایی نظیر آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس هیأت حل اختلاف قوای سه گانه و آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز به عنوان جدی ترین گزینه های تصدی ریاست خبرگان مطرح هستند.برخی نیز آیت الله امینی را گزینه جدی ریاست خبرگان می دانند و گفته می شود این موضوع مورد حمایت آیت الله هاشمی است.

آیت الله احمد خاتمی بر این باور است که رئیس خبرگان پنجم دست کم در دو سال اول از جنس آیت الله مشکینی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و امثال اینها خواهد بود.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت که آیت‌الله‌ شاهرودی و آیت‌الله موحدی کرمانی برای ریاست خبرگان اصلح هستند.

در این میان برخی هم هستند که طرح اسامی مختلف جهت تصدی ریاست خبرگان را عجولانه می دانند. آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح‌شدن نام همه افرادی که به عنوان رئیس احتمالی و آتی مجلس خبرگان رهبری از آن ها در رسانه ها نام برده می شود را صرفا گمانه زنی می داند.

برخی معتقدند که به دلیل راه‌نیافتن آیت الله محمد یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی به خبرگان آینده و همچنین راه‌یافتن تمامی گزینه‌های مورد حمایت آیت‌الله هاشمی از تهران به این مجلس، مسیر برای ریاست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هموار شده است. اما باید توجه داشت که همه افراد حاضر در لیست متبوع آیت الله هاشمی، دقیقا همسو با ایشان نبودند. نمونه بارز آن آیت‌الله موحدی کرمانی است که خود گزینه جدی و مهم برای تصدی این مقام است.

باید توجه داشت که فضای کلی حاکم بر خبرگان پنجم تفاوت چندانی با دوره قبل نداشته و افرادی که به لحاظ مشی سیاسی تا حدودی با آیت الله هاشمی رفسنجانی تعارض و زاویه داشتند، در دوره پنجم نیز در تقریبا اکثریت حضور را دارند و این می‌تواند کار را بر آیت الله هاشمی سخت کند. با احتساب این مورد، می‌توان از گزینه‌هایی نظیر حضرات آیات موحدی کرمانی، جنتی و هاشمی شاهرودی به عنوان شانس های اصلی جلوس بر کرسی ریاست خبرگان نام برد. هرچند بارها و بارها اعلام شده که جناح‌های سیاسی در انتخاب ریاست و عنوان‌‌های دیگر این مجلس چندان نقشی ندارند و مصلحت‌گرایی، مآل اندیشی و عقلانیت کامل بر هر عامل دیگری، تسلط داشته و کارساز است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 102 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:03

خبرگزاری ایرنا: در دیدار وزرای خارجه 1+5 و موگرینی همه طرف‌ها با صدور بیانیه ای خواستار پایبند ماندن به مفاد توافق هسته‌ای و اجرای برجام شدند.

اتحادیه اروپا روز پنج شنبه اعلام کرد؛ وزیران امور خارجه کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به همراه مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز جاری در حاشیه نشست ناتو در بروکسل در خصوص اجرای برجام با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کردند.

در این دیدار که با حضور جان کری، فیلیپ هاموند، فرانک والتر اشتاین مایر، ژان مارک آیرو به همراه فدریکا موگرینی برگزار شد، آنان در مورد اجرای طرح جامع اقدام مشترک و موضوعات مرتبط با پرونده هسته ای ایران و لغو تحریم ها تبادل نظر کردند.

در این دیدار همه طرف‌ها با صدور بیانیه ای خواستار پایبند ماندن به مفاد توافق هسته‌ای و اجرای برجام شدند.

در این بیانیه آمده است: تحت طرح جامع اقدام مشترک (JCPOA)، اتحادیه اروپا و ایالات متحده تحریم های اقتصادی و مالی خود را در ارتباط با موضوع هسته ای ایران در ازای محدودیت فعالیت های هسته ای این کشور برداشته اند. تعهد به لغو تحریم ها در روز اجرای برجام یعنی 16 ژانویه، 2016 انجام شد و در نتیجه، در زمان حاضر فرصت های اقتصادی گسترده ای برای شرکت ها و مؤسسات مالی در اروپا و سراسر جهان برای کسب و کار در ایران وجود دارد.

وزرای خارجه 1+5 و موگرینی در این بیانیه گفته اند: تا زمانی که شرکت ها و مؤسسات مالی بین المللی برای تعامل با ایران تمام قوانین را دنبال کنند ما سد راه فعالیت های کسب و کار آنها با این کشور ها نخواهیم شد. در برجام، تمام طرفین متعهد شدند تا هر گامی را برای اطمینان به دسترسی ایران در زمینه های تجارت، تکنولوژی، مالی و انرژی بردارند.

به گفته این افراد، علاقه شرکت های اروپایی و جهانی برای ورود به ایران بالاست و هم به نفع ما و هم به نفع جامعه بین المللی است که تحت برجام به شرکت ها در خصوص کسب و کار با ایران اطمینان دهیم. از جمله اطمینان به بانک های اروپایی. در همین خصوص نیز اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در حال بررسی ابعاد همکاری با ایران، از جمله استفاده از اعتبار صادراتی برای تسهیل تجارت، تأمین مالی پروژه و سرمایه گذاری هستند.

در این بیانیه آمده است: دولت های ما گام های فراوانی را در حوزه تحریم ها برداشته اند. ما درک می کنیم که شرکت ها همچنان نگرانی و مسائلی را برای کسب و کار با ایران دارند اما ما آماده ارائه توضیحات سریع برای بر طرف کردن مشکلات آنها هستیم.

«ما شرکت ها را تشویق می کنیم که سؤالات خود را برای رسیدگی در خصوص همکاری با ایران طرح کنند تا از فرصت پیش آمده به دلیل برداشت های نادرست و یا فقدان اطلاعات چشم پوشی نکنند. ما آماده ایم تا یک محیط مساعد را برای سرمایه گذاری بین المللی در ایران فراهم کنیم و حمایت خود را برای تحقق بخشیدن به بهبود اقتصادی در ایران را اعلام می کنیم. ما متعهد هستیم تا با بخش های خصوصی برای انجام فعالیت های اقتصادی مذاکره کنیم و به آنها برای همکاری با ایران اطمینان دهیم؛ چرا که این اقدام هم به نفع ما خواهد بود و هم جامعه بین المللی.

شایان ذکر است که اخیراً برخی مدیران بانک‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در نشستی در لندن با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، ‏لغو تحریم‌های بانکی علیه ایران را مورد بحث و گفت ‌وگو قرار دادند.‏

«جری ریگان» معاون بخش سیاست تحریم های اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه در سخنانی در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» که در لندن برگزار شد، تصریح کرد: اتحادیه اروپا خود را متعهد به اجرای کامل و عملی برجام می داند و تلاش می کند موانع در راه از سرگیری تعاملات بانکی با ایران را بردارد.

سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه و جمعه 30 و 31 اردیبهشت اجلاس ویژه ای را در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار می کند.

در اجلاس ناتو که به ریاست دبیرکل آن «ینس استولتنبرگ» در حال برگزاری است، نخست وزیر مونته نگرو، از کشورهای شرق اروپا نیز حضور دارد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 85 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:03

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تشبیه روند خروج خودروهای فرسوده به «کِشتی به گِل نشسته» گفت: روزانه بیش از 1800 دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌شوند اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تشبیه روند خروج خودروهای فرسوده به «کِشتی به گِل نشسته» گفت: روزانه بیش از 1800 دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌شوند اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود.

سید وحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از جمله راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.

وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌پردازد، اظهار کرد: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده ‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌ اند، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.

دکتر حسینی با بیان این که انتظار از دولت برای این که جهت تعویض خودروهای فرسوده شخصی به دارندگان این خودروها کمک کند، توقع به جایی نیست، تصریح کرد: اساساً ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمک دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتیجه آن همین وضعیتی می شود که در حال حاضر در آن قرار داریم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر، هر روز 160 هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کنند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، اظهار کرد: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

دکتر حسینی گفت: روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر این که این تصور که عمر استفاده از خودروی سواری نامحدود است، تصوری اشتباه است، خاطرنشان کرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی 20 سال، مینی‌ بوس 12 سال، تاکسی هشت سال و موتورسیکلت هشت سال است و پس از آن باید نسبت به اسقاط این وسایل نقلیه از سوی دارندگان آنها اقدام شود

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 97 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:03

خبرگزاری ایسنا: ائتلاف علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای ریاست مجلس این روزها از حد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای فراتر رفته و به موضع‌گیری‌های رسمی اطرافیان در نفی و یا تایید آن رسیده است.

شاید بتوان تعیین ریاست مجلس دهم را به سال ابتدایی مجلس هشتم و رقابت میان لاریجانی و حدادعادل تشبیه کرد که در آن زمان جلسات متعدد درون جناح اصولگرا برای تعیین ریاست تشکیل و در نهایت منتج به ریاست لاریجانی شد، این بار هم تاریخ در رقابت بین لاریجانی و عارف تکرار شده است با این تفاوت که رقابت بین دو جریان سیاسی شکل گرفته است.

رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای در دست گرفتن ریاست مجلس آن هم بعد از این‌که اصلاح طلبان در سه دوره گذشته اکثریتی را در مجلس نداشته‌اند و اصولگرایان نیز با داشتن اکثریت در این دوره‌ها حاضر به از دست دادن جایگاه خود نیستند از اهمیتی خاص برخوردار شده است و شاید بتوان حتی آن را مقدمه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دانست.

نزدیکان دو گزینه مطرح برای ریاست مجلس بعد از اعلام نتایج انتخابات، لابی‌های‌شان را با برگزاری جلسات خصوصی و رسمی شروع کردند تا جایی که در یک روز با برگزاری نشستی سراسری با حضور منتخبان تعداد حامیانشان را به رخ رقیب کشیدند.

برگزاری این جلسه آن هم بعد از هماهنگی بین لاریجانی و عارف برای تغییر ساعت نشست فراکسیون امید و نداشتن تداخل با همایشی جهت آشنایی منتخبان با کار مجلس جرقه ائتلاف میان آن‌ها را زد.

جرقه‌ای که با پاسخ عارف مبنی بر این‌که «هیچ توافقی با لاریجانی درباره ریاست مجلس دهم نشده است» رو به خاموشی رفت و بعد از آن در برهه‌ای دیگر با این توضیح که «حق ندارم به خواست مردم بی‌توجهی کنم و مطمئنا بر اساس مطالبه اکثریت جامعه که به دنبال تغییر در مجلس بودند عمل می‌کنم زیرا اگر بخواهیم به خواست مردم بی‌اعتنا باشیم آیندگان درباره ما داوری خوبی نخواهند کرد.» خاموش شد.

آن طرف میدان هم هنوز لاریجانی هیچ واکنشی به انتخاب رییس مجلس دهم نداشته است و به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهد این موضوع را در سکوت رسانه‌ای و با روش‌های خود دنبال کند.

در این بین برخی از منتخبان اصلاح‌طلب موضع دیگری نسبت به ائتلاف دارند؛ از جمله این افراد مسعود پزشکیان کاندیدای نایب رییسی مجلس دهم است که در گفت‌وگو با ایسنا با بعید دانستن ائتلاف و دادن احتمال 50 درصدی برای ریاست هر کدام از این افراد در عین حال گفت که دو طرف باید به منظور جلوگیری از تنش با یکدیگر ائتلاف کنند، خودشان وضعیت را بسنجند و به نفع دیگری کنار بکشند.

از طرف دیگر جهانبخش محبی‌نیا از منتخبان اصولگرای مجلس دهم و کاندیدای نایب رییسی نیز در گفت وگو با ایسنا با وجود بعید دانستن ائتلاف لاریجانی و عارف با توجه به آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و ورود آن‌ها به عرصه رقابت در جلسه علنی در عین حال رخ دادن این ائتلاف را در عالم سیاست بعید نداست و گفت که شاید این ائتلاف در دقایق پایانی برای کم شدن تنش‌های سیاسی و حرکت مجلس به سمت کار کارشناسی رخ دهد.

اهمیت ائتلاف لاریجانی و عارف را می‌توان از این جهت دانست که با کنارکشیدن هر کدام به نفع دیگری ترکیب هیات رییسه، معاونان و بدنه مجلس تغییر می‌کند و حتی کار به رقابت برای تعیین روسای کمیسیون‌ها کشیده می‌شود، موضوعی که به وضوح در مجلس نهم مشاهده شد به طوری که بعد از ریاست لاریجانی به خصوص در سال اول اکثرا ترکیب هیات رییسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها به نفع افراد نزدیک به لاریجانی تمام شد.

در مجلس دهم این گمانه زنی‌ها وجود دارد که اگر عارف به نفع لاریجانی کنار بکشد کاندیداتوری سایر منتخبان نزدیک به طیف اصولگرا منتفی خواهد شد و هر دو جناح سهمی از هیات رییسه و حتی معاونان مجلس و روسای کمیسیون‌ها خواهند داشت.

نزدیکان به جبهه اصولگرایی می‌گویند اگر عارف به نفع ریاست لاریجانی کنار بکشد حداقل یکی از نواب رییس اصلاح طلب خواهند شد و به دنبال آن روسای کمیسیون‌ها نیز بین دو جریان تقسیم خواهد شد. در مقابل اگر این ائتلاف صورت نگیرد اصولگرایان تمام قد وارد گود رقابت انتخاباتی هیات رییسه می‌شوند.

برای انتخاب نایب رییسی از گزینه‌هایی همچون بروجردی، حاجی بابایی، محبی‌نیا، دهقان و کوهکن نام برده می‌شود. همچنین یوسفیان ملا، فرهنگی، مصری، منادی، دهقان و کوهکن نیز برای کاندیداتوری در سایر ارکان هیات رییسه مطرح هستند.

در آن طرف میدان در جبهه اصلاح‌طلبی شرایط دیگری مطرح است. بخش عمده‌ای از بدنه اصلاح‌طلبان معتقدند که عارف به دلیل اقبال مردم در انتخابات تهران و به دنبال آن تاثیر حمایتش از سایر کاندیداهای منتسب به لیست امید در رای آن‌ها، رای لازم برای ریاست مجلس را دارد و دیگر دلیلی برای کنار کشیدن او از رقابت وجود ندارد. در مقابل عده‌ای از این جبهه بی‌میل به ریاست لاریجانی نیستند. این منتخبان کسانی هستند که با حمایت لیست امید توانسته‌اند رای مردم را جلب کنند و علی رغم این‌که باید به رای مردم و تعهدشان برای رای به عارف آن هم حداقل تعهد اخلاقی پایبند باشند ولی رویه دیگری را در پیش گرفته‌اند.

در جبهه اصلاح‌طلبی از پزشکیان، تاج‌گردون، تابش، کواکبیان و حضرتی برای نایب رییسی نام برده می‌شود و علاوه بر این افراد جلودارزاده نیز برای کاندیداتوری سایر ارکان هیات رییسه مطرح است.

گویی تنها گزینه‌ی مستقل‌ها برای ریاست و نایب رییسی مجلس علی مطهری است که به نظر می‌رسد از اقبال هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا نیز برخوردار باشد.

هم‌چنین به نظر می‌رسد تعیین ترکیب 12 عضو هیات رییسه منوط به ائتلاف بین لاریجانی و عارف و یا حضور جداگانه هر کدام از آن‌ها در عرصه رقابت است. برای فهمیدن این موضوع باید تا 9 خرداد زمان برگزای اولین جلسه رسمی و علنی مجلس دهم صبر کرد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 119 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:41

خبرگزاری ایسنا: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه مسکن اجتماعی آماده است و بلافاصله پس از اتمام مسکن مهر اجرا خواهد شد.

حامد مظاهریان اظهار کرد: طرح مسکن اجتماعی آماده است و بلافاصله که پروژه مسکن مهر در پایان سال جاری به اتمام رسید برنامه‌های ما درخصوص مسکن اجتماعی اجرا می‌شود. حتی توافقات این طرح انجام شده و به راحتی قابلیت گسترش دارد. بودجه‌ای که هم‌اکنون در مسکن مهر است نیز صرف مسکن اجتماعی خواهد شد.

وی هم‌چنین با اشاره به افزایش 19 درصدی معاملات مسکن تهران در فروردین 95 نسبت به فروردین 94 افزود: این پیش‌نشانه خوبی برای خروج از رکود مسکن است. هم‌اکنون منتظریم تا آمار اردیبهشت ماه نیز ارایه شود که اگر روند رو به رشد معاملات در چند ماه آینده تداوم یابد پیش‌بینی اکثریت قریب به اتفاق متخصصین اقتصادی و امور مسکن مبنی بر خروج از رکود مسکن در نیمه سال جاری محقق خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درخصوص برنامه این وزارتخانه برای افزایش متوسط عمر و ایمنی ساختمان‌ها گفت: افزایش طول عمر ساختمان‌ها دو بال دارد؛ یکی تغییر مقررات و انضباط شهری است که بتوانیم به قوانین شهری تداوم دهیم و با ارزش‌های خلق‌الساعه اقتصادی، ساختمان‌های خوب ساخته شده را در معرض خطر قرار ندهیم. دومین مساله از طریق استفاده از مصالح مقاوم و خدمات مهندسی قابل قبول، امکان‌پذیر است.

به گفته‌ی مظاهریان، هدف مقررات ملی ساختمان که فراگیرترین مقررات در زمینه ساختمان است ایمنی، آسایش، صرفه اقتصادی و بهداشت است. مقابله در برابر حریق در همه‌ی مقررات ملی جایگاه اساسی دارد؛ زیرا می‌تواند به چندین هدف اصلی مقررات ملی جامه‌ی عمل بپوشاند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش حوادث ناشی از حریق هستیم که بخشی از آن ناشی از پدیده شهرنشینی در جهان مدرن است. به همین دلیل پرداختن به موضوع حریق و اجرای مقررات لازم برای آن می‌تواند کمک کند که نیروی انسانی، مردم و سرمایه‌های آنها محافظت شود.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 67 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:41